Kočiar „Mylord“ (Milord špan. ľahký kabriolet, krytý kočiar alebo ľahký, krytý kabriolet).

Štvorkolesový kočiar športového charakteru so sklápacou strechou a pevným kozlíkom, väčšinou bol určený pre pánov a slúžil majiteľom väčších vidieckych sídiel (napr. Zamoyski, Raisz a pod.) na prechádzky v parkoch, alebo pikniky v prírode. Pôvodne bol označovaný, ako Phanteon. Až obľuba u anglických šľachticov zmenila jeho označenie na „Mylord“. Modifikáciou pre ženy bol konštrukčne podobný model: Victoria – špecifický väčšinou odnímateľným kozlíkom. Prvý bol vyrobený na britských ostrovoch roku 1835. Používali ho dámy na vychádzky, výlety do parku a pikniky.

Tieto typy kočiarov pochádzajú  z 19. storočia. Vtedy začal najväčší rozmach výroby kočiarov v Európe, ktorý vrcholil na prelome 19. a 20. storočia. V roku 1902 bolo na území Rakúsko-Uhorska až 386 výrobcov kočov. Obľúbený bol hlavne na území Čiech Moravy a Sliezska, rovnako tiež v Rakúsku.

Športový charakter tohto typu kočiarov dotvárali tvarované blatníky a pre zvýšenie rýchlosti a pohodlia boli používané o polovicu menšie kolesa na prednej náprave oproti zadnej. Na odpruženie boli použité listové pružiny tlmiace otrasy z jazdy poľnými cestami. Kočiar je vybavený brzdou a osvetlením. Bol určený pre dve osoby, ktoré sedeli na pohodlnom koženom sedadle chránenom sklápacou koženou strechou. Malé sedadielko oproti krytému sedadlu slúžilo pre kočiša alebo jeho pomocníka, keď kočírovali panstvo. Ťahali ho jeden alebo dva kone.

Všeobecná obľúbenosť tohto typu kočiarov viedla konštruktérov prvého vozidla vyrobeného v Tatre Kopřivnice k použitiu podvozku kopřivnického kočiara Mylord na automobil Präsident (Präsident 1897) bol prvý automobil postavený v Kopřivnici a jeden z prvých automobilov na svete vôbec, ktorý radí Tatru na tretie miesto medzi najstaršími existujúcimi automobilkami – za firmami Daimler-Benz a Peugeot).